wtorek, 2 maja 2017

Jak wybrać ekipę budowlaną

Poniżej znajdziesz opis w jaki sposób wybraliśmy firmę wykonawczą dla naszej budowy. Więcej porad jak Ty możesz wybrać najlepszą dla siebie ekipę znajdziesz na naszym nowym blogu we wpisie "Jak wybrać firmę do budowy domu".



Kolejny dzień przerwy na budowie, więc mam chwilkę czasu, żeby opisać jak wybrałem ekipę budowlaną, która buduje masz dom.

Mam to szczęście, że współpracowałem już wcześniej z kilkoma różnymi firmami budowlanymi i mogłem je porównać pod względem ceny i jakości wykonania. Zwróciłem się
do najlepszej znanej mi firmy z prośbą o wycenę dla mojej budowy. Przedstawili dobrą cenę, więc się dogadaliśmy. Jedynie dla rozeznania rynku poprosiłem też drugą firmę o wycenę, ale z góry mnie uprzedzali, że nie dadzą rady dotrzymać terminu. Mimo wszystko warto mieć co najmniej dwie oferty, żeby mieć pogląd czy ktoś mocno nie zawyżył lub zaniżył ceny - jeśli tak się stanie to trzeba dojść dlaczego, bo często ktoś po prostu czegoś nie uwzględnił lub policzył za dużo i potem jest niemiła niespodzianka. W naszym przypadku wyceny były podobne (więcej o konkretnych kwotach napiszę w podsumowaniu SSO jak tylko dotrzemy do tego momentu:).

A co zrobić jeśli ktoś nie zna dobrej firmy? Moje porady są takie:
- popytaj znajomych (lub sąsiadów z okolicznych budów), którzy budowali ostatnio dom o firmy z których usług korzystali i opinie o nich,
- zastanów się jakie czynniki są dla Ciebie najważniejsze: cena, jakość, czas - trudno jest mieć wszystko na raz więc trzeba ustalić sobie priorytety,
- poproś co najmniej 2 (najlepiej 3) firmy o wycenę kosztów robocizny. Ważne, żeby przy wycenie każda firma brała pod uwagę to samo, żeby oferty były porównywalne. Jeśli umawiacie się przykładowo na cenę xyz za SSO to warto mieć zapisane co wchodzi w zakres SSO. Duże rozbieżności w ofertach świadczą często o błędach lub niedomówieniach,
- nie trzeba wybierać najdroższej firmy tylko najlepszą. Jeśli nie masz własnego doświadczenia musisz opierać się na opinii innych. Z drugiej strony najlepsza firma na pewno nie będzie tania ale w brew pozorom to dobrze! Tanie firmy często nie uwględniają wielu kosztów "pomocniczych". Przykład (trochę przerysowany, ale chcę pokazać zasadę): trzeab pomalować ścianę, firma A kosztuje 2zł/m2, firma B kosztuje 4zł/m2. chciałoby się wybrać firmę A, ale po wgłębiuniu się w temat okazuje się, że: firmie A trzeba zapewnić: pędzel, wałek, drabinę, folię, dojazd, wyżywienie, oświetlenie, a firma B ma to wszystko cenie.

To na tyle dzisiaj, życzę wszystkim udanych wyborów. 

Pozdrawiam
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz