środa, 26 kwietnia 2017

Dzień 47: Murowanie ścian i ich technologia







Dziś trzeci dzień murowania ścian. Wszystkie ściany zewnętrzne osiągnęły już przynajmniej połowę swojej docelowej wysokości. Z mojej pracy to kolejny dzień sprawdzania wszystkich
wymiarów i znów wszystko zgadza się co do centymetra. Jutro ciąg dalszy.

Może jeszcze kilka słów o samej technologii: ściany są murowane z gazobetonu gr. 24cm, klasy 600 na kleju do cienkich spoin. Wychodzi naprawdę równo i szybko. Przed zakupem gazobetonu rozważałem zakup bloczków z prostymi końcami oraz na pióro/wpust. Gładkie końce trzeba dodatkowo smarować klejem więc zużywa się go więcej natomiast bloczki p/w są o 10gr droższe na sztuce ale nie trzeba smarować klejem na końcach. Porównując koszty bloczków wraz z klejem (zgodnie ze zużyciem jakie podaje producent), różnica w obydwu wariantach wyszła około 20zł na korzyść p/w przy kosztach rzędu 9000zł na materiale na cały dom (moja ekipa stwierdziła że nie wpływa to ich koszty robocizny). Różnica w kosztach tak mała że praktycznie nie miała wpłwu na wybór systemu. Kilka dni zastanawiałem się czy wybrać bloczki gładkie, czy z pióro/wpustem, ale ostatecznie zdecydowałem się na bloczki gładkie z dwóch powodów: 1. w okolicznych składach budowlanych są dostępne od ręki w każdej ilości a na p/w trzeba czekać minimum dwa tygodnie, 2. obawiałem się, że przy p/w będzie więcej odpadów których nie da się potem wykorzystać.

Pozdrawiam
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz