piątek, 28 kwietnia 2017

Dzień 49: Murowanie ścian i kolejna dostawa materiałów

Piąty dzień murowania ścian. Przybyło kilka kolejnych warstw bloczków, niestety pogoda nie pozwoliła na więcej. Postępy możecie zobaczyć na zdjęciu. Ciąg dalszy wznoszenia ścian po długim weekendzie majowym.

Dzisiaj przybyła też kolejna dostawa materiałów: nadproża, bloczki do ścian działowych, kominy. Po krótce opiszę co wybrałem i dlaczego:
-ściany działowe będą z gazobetonu gr. 12cm, klasy 500, murowanie również na kleju tak samo jak ściany nośne. Jest to tradycyjne rozwiązanie
- na nadproża wybrałem popularne belki L19. Rozważałem tutaj nadproża systemowe z gazobetonu, ale czas oczekiwania to ponad miesiąc więc stwierdziłem, że nie ma co kombinować
- kominy wentylacyjne będą wykonane z pustaków wentylacyjnych z betonu lekkiego, jest to chyba najtańsza opcja i tak samo skuteczna jak każda inna wentylacja grawitacyjna
- jako komin dymowy wybrałem również systemowy komin trójwarstwowy średnicy 20cm. Po rozmowach z moim wykonawcą, zdecydowałem się na najtańszy system jaki był dostępny. Wykonawca twierdzi, że systemy kominowe nie różnią się tak bardzo, żeby warto było dopłacić czasem nawet 50% więcej do innego producenta. A czy była to dobra decyzja okaże się pewnie za kilkanaście lat.

Pozdrawiam
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz