piątek, 2 grudnia 2016

Ławy fundamentowe i płyta fundamentowa - wycena

Dzisiaj otrzymałem wycenę fundamentów w dwóch wariantach (dokładniej opisałem je tutaj). Cena obejmuje stan zero oraz dodatkowo: ocieplenie podłogi pod całym budynkiem, ocieplenie ścian fundamentowych (w wersji z ławami fundamentowymi), wykonanie posadzki w garażu. Starałem się żeby obydwa warianty uwzględniamy możliwie podobne rozwiązania co do ocieplenia i izolacji.

Fundament tradycyjny - ławy:
- cena materiału 19050zł netto
- cena robocizny 12900zł netto

Płyta fundamentowa:
- cena materiału 27600zł netto
- cena robocizny 12900zł netto

Okazało się, że ławy fundamentowe są znacznie tańsze ze względu na mniejszą ilość materiału. Spodziewałem się większych oszczędności na robociźnie w przypadku płyty, a tu niespodziewanie robocizna wyszła taka sama w obu wariantach (płyta ma dużo zbrojenia, które trzeba wykonać i to generuje główny koszt pracy).

Podsumowując: mimo, że bardzo entuzjastycznie podchodziłem do wariantu z płytą, to różnica w cenie jednoznacznie przemawia za ławami i wybór jest prosty: będą ławy.

W międzyczasie wysłałem zapytanie ofertowe na wycenę prefabrykowanych dźwigarów dachowych oraz projektuję więźbę dachową ze zbijanych na budowie wiązarów drewnianych. Dodatkowo jako trzecią opcję  chcę wycenić tradycyjną więźbę dachową ze stropem betonowym. Jak tylko będę miał konkretne oferty, na pewno dam znać.

Pozdrawiam
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz